Planowanie podróży - indywidualne warsztaty i osobiste doradztwo turystyczne. Porady, komentarze, pomysły na podróże, sugestie. Sprawdź serwisy firmowe: www.info-podroze.pl, www.visitinpoland.eu
środa, 19 sierpnia 2009
JAK ZNALEŹĆ I ZAREZERWOWAĆ HOTEL PRZEZ INTERNET
Wiele osób lubiących wygodę, szybkość i natychmiastowy skutek rezerwuje hotel przez Internet. Dodatkowy atut to możliwość maksymalnego dopasowania oferty hotelu do własnych oczekiwań i możliwości finansowych a także to, że za hotel nie trzeba płacić praktycznie do momentu wyjazdu.
Ilość ofert hoteli z całego świata liczona jest w dziesiątkach a nawet setkach tysięcy obiektów do wyboru. W takich miastach jak Paryż, Praga, Wiedeń czy Londyn do wyboru są setki obiektów praktycznie na każdą kieszeń.
Wyszukiwanie i rezerwacja hoteli przez Internet ma zalety i wady.

Hotelowych wyszukiwarek w Internecie są dziesiątki. Liczących się jest kilkanaście. Zdecydowana większość osób korzysta najwyżej z kilku - tych, które najbardziej się reklamują.

Ci, którzy najbardziej chcą zaoszczędzić na rezerwacji lub znaleźć najlepszą cenę w danym hotelu korzystają dodatkowo z internetowych porównywarek cen w hotelach.
Do wyboru najlepszej oferty przy rezerwacji hotelu przez Internet potrzebne są m.in. następujące informacje:
- które wyszukiwarki hotelowe są najbardziej wiarygodne
- które wyszukiwarki hotelowe prezentują największa ilość ofert do wyboru
- które wyszukiwarki hotelowe gwarantują najszybszą możliwość rezerwacji miejsca i faktycznie najlepsze ceny
- w jaki sposób znaleźć hotel, który najbardziej odpowiada naszym potrzebom pod względem lokalizacji, ceny, wyposażenia, ważnych dla nas udogodnień
.
Treść całego artykułu dostępna jest pod tym adresem - sprawdź bezpłatnie (kliknij)
.
Pomoc w wyszukiwaniu i rezerwacji hoteli na świecie - osobiste doradztwo turystyczne
.
Indywidualne warsztaty na temat wyszukiwania hoteli w Internecie i rezerwacji miejsc w hotelach przez Internet (zapytaj telefonicznie).
.
Analiza ofert hoteli na zlecenie - usługi doradcze
.
Słowa kluczowe: rezerwacja hoteli przez Internet, gdzie szukac ofert hoteli w Internecie, jak rezerwowac hotel przez Internet, jak zaoszczedziec pieniadze na rezerwacji hotelu w Internecie, internetowe wyszukiwarki hotelowe, oferty hoteli w Internecie, tanie hotele wyszukiwanie, porownanie cen hoteli w Internecie, porownywarki cenowe,
20:34, janusz.zurek , Hotele
Link Komentarze (1) »
wtorek, 28 lipca 2009
EUROPA-PARK PLANOWANIE I ORGANIZACJA WYJAZDU, SAMODZIELNIE CZY Z BIUREM PODRÓŻY
Największy i prawdopodobnie najciekawszy rodzinny park atrakcji w Europie. Zlokalizowany w niemieckim Rust w pobliżu granicy w Francją.
.
Europa-Park jedna z kolejek roller-coaster
Jeden z roller-coasterów w Europa-Parku
.
Niektóre problemy do rozwiązania przed wyjazdem do Europa-Parku:
- kiedy jechać do Europa-Parku
- na ile dni zaplanować wyjazd do Europa-Parku
- wady i zalety wyjazdu do Europa-Parku z biurem podróży
- wady i zalety samodzielnej organizacji wyjazdu do Europa-Parku
- na ile przed planowanym wyjazdem do Europa-Parku rozpocząć przygotowania do niego
- gdzie szukać hotelu w pobliżu Europa-Parku dopasowanego do możliwości finansowych
- jak zarezerwować hotel w pobliżu Europa-Parku
- czy i jak planować "zaliczanie" atrakcji w Europa-Parku,
- do jakich atrakcji w Europa-Parku są największe kolejki
- jakie atrakcje dla rodzin z małymi dziećmi przygotowano w Europa-Parku
- czy można pojechać do Europa-Parku z 2-3 letnim dzieckiem
- czy 10-12-letnie dziecko może samo jechać na największych roller-coasterach
- czy osoby z dużą nadwagą mogą skorzystać z każdego roller-coastera
- ile trzeba czekać w kolejce w największych atrakcji w Europa-Parku
. 
Ceny biletów wstępu do Europa-Parku (2009):
- dzieci do 4 roku życia - bezpłatnie
- dzieci 4-11 lat - 30 euro
- dorośli - 34 euro
.
Więcej na ten temat czytaj na blogu
.
Planowanie na zlecenie indywidualnych podróży do Europa-Parku, pomoc w organizacji wyjazdu, doradztwo, warsztaty
Pomoc w wyszukaniu i rezerwacji hoteli na terenie Europa-Parku lub w pobliżu Europa-Parku 
.
Slowa kluczowe: oferty wyjazdow do Europa-Parku, hotele Europa-Park, oferty wycieczek do Europa-Parku, jak samodzielnie zaplanowac podroz do Europa-Parku
12:54, janusz.zurek , Niemcy
Link Komentarze (1) »
piątek, 12 czerwca 2009
TURYŚCI Z ZAGRANICY ZOSTAWIĄ U NAS MNIEJ KASY

W ciągu czterech pierwszych miesięcy tego roku do Polski przyjechało o jedną piątą mniej turystów niż rok temu - poinformował Instytut Turystyki.

Przyjechało ich "tylko" ok. 3,5 mln. Każdy z nich zostawia u nas średnio dziennie ok. 70 dolarów dziennie. To mniej niż rok temu.

Oznacza to że, ci którzy to nas nie przyjechali (a teoretycznie mogli) nie zostawili u nas - tylko od stycznia do kwietnia - kwoty blisko 800 mln zł.

Gdyby ta tendencja miała się utrzymać do końca roku - a nic nie wskazuje na to, by mogło być lepiej - oznaczać to będzie, że przyjeżdzający do nas goście z zagranicy nie zostawią w Polsce spodziewanych ok. 2,5 mld zł.

Kilka możliwych powodów spadku przyjazdów do Polski:
- światowa recesja, a co za tym idzie oszczędności w domowych budżetach na turystyce
- większa atrakcyjność turystyczna innych krajów

Warto jednak pamiętać, że z uwagi na spadek obrotów w turystyce trudno się spodziewać niższych cen (zwłaszcza tego lata).

12:07, janusz.zurek , Polska
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 09 kwietnia 2009
NAJLEPSZE OFERTY TURYSTYCZNE (2)
DROŻSZE WAKACJE - PEWNIEJSZE INFORMACJE

Jakie trzeba mieć wykształcenie, a może doświadczenie aby być brokerem informacji turystycznych?

Wydaje mi się, że wykształcenie ma lub może mieć drugo- lub nawet trzeciorzędne znaczenie.
W tej profesji ważne są takie elementy jak zamiłowanie i czasem wręcz benedyktyńska cierpliwość przy poszukiwania i weryfikacji informacji, znajomość źródeł informacji i ocena ich rangi. Potrzebne są także umiejętność szybkiego (zdolności manualne) i syntetycznego przelewania znalezionych informacji do komputera, koniecznie… poprawną i zrozumiałą polszczyzną.
Doświadczenia dziennikarskie są bardzo dobre w tej pracy. Dodatkowo pomagają mi własne doświadczenia z samodzielnego organizowaniu podróży (ponad 10 lat), znajomość rynku turystycznego polskiego i zagranicznego, a także wieloletnie doświadczenia zdobyte w trakcie pracy w największym polskim wydawnictwie turystycznym.

Dlaczego warto skorzystać z Pańskiej oferty?
Przede wszystkim dlatego, że mogę znaleźć poszukiwane informacje i oferty turystyczne szybciej niż zdecydowana większość osób, bo wiem gdzie i jak szukać. Oszczędzam czas tym wszystkim, którzy wtedy, gdy ja dla nich pracuję mogą zająć się swoimi obowiązkami zawodowymi lub przyjemnościami. Co także ważne oszczędzam pieniądze zleceniodawców dzięki jakości informacji i szybkości ich dostarczenia.

Im więcej wydajemy na podróże, tym bardziej oferty, z których chcemy skorzystać powinny być dopasowane i sprawdzone, a wyjazdy dopracowane do najmniejszego szczegółu. Nie oznacza to, że turystyka jest dla robotów i nie możemy sobie pozwolić na odrobinę szaleństwa czy improwizację. Warto jednak wiedzieć, że przekroczenie pewnej granicy niefrasobliwości może nas kosztować więcej, niż koszt zaplanowania podróży.

Znam na przykład przypadek osoby, która była wrogiem rezerwowania noclegów, a pewnego dnia była zmuszona skorzystać z oferty hotelu, który od gościa „z ulicy” żądał za pokój 300 euro. Ten sam obiekt można było zarezerwować wcześniej nie ruszając się z domu za jedną czwartą tej kwoty.
Niestety koszty poszukiwania i weryfikacji ofert turystycznych powodują, że nie będzie to raczej usługa dla osoby, która szuka taniego noclegu na jedną noc w wybranej miejscowości.

A jakie są te koszty? Ile kosztuje skorzystanie z Pana usług?
Pracuję zgodnie z cennikiem: ceny od 40 zł za godzinę w przypadku konsultacji,
od 30 zł za godzinę w przypadku prowadzenia warsztatów. Również w trakcie konsultacji, a więc na poczekaniu jestem w stanie wyszukiwać informacje i oferty. Czasem dla klienta jest to tańsza forma pomocy, niż korzystanie z usługi zdalnej, bo realizację poszukiwań może mi przerwać w dowolnym momencie widząc, że już odpowiada mu znaleziona oferta lub oferty.

W przypadku usług zdalnych ceny ustalam każdorazowo indywidualnie w zależności od złożoności zlecenia. Na przykład opracowanie z odpowiednimi informacjami wysłane na wskazany adres mailowy na temat hotelu w Paryżu to koszt od 100 zł w górę.

W przypadku kompleksowego planowania podróży kiedy nie sprawdzam gotowych ofert biur podróży ale samodzielnie szukam informacji na temat transportu, noclegów, wyżywienia, zakupów, atrakcji turystycznych, kontroluję nieprzekraczalność wyznaczonego budżetu, to w zależności od stopnia skomplikowania zlecenia moja prowizja wynosi od 500 zł w górę. Staram się w takim przypadku, by nie przekroczyć 7-10 dni na realizację najbardziej skomplikowanych pomysłów.

Więcej o wyszukiwaniu informacji i ofert turystycznych w firmowych serwisach internetowych:
Podróże zagraniczne: planowanie na zlecenie, organizacja, doradztwo - http://www.info-podroze.pl/
Podróże w Polsce i do Polski: planowanie na zlecenie, organizacja, doradztwo - http://www.visitinpoland.eu/

Informacje o usługach infobrokerskich także w serwisie: http://www.jzurek.com/

***
Słowa kluczowe: planowanie podrozy zagranicznych na zlecenie, planowanie zagranicznych wyjazdow, planowanie wakacji, planowanie tanich podrozy, planownaie tanich wakacji, planownaie tanich wyjadow, organizacja perfekcyjnych wakacji, planowanie perfekcyjnych podrozy, wyszukiwanie ofert turystycznych na zlecenie, wyszukiwanie ofert wakacyjnych na zlecenie, planowanie imprez turystycznych na zlecenie, planowanie budzetu wakacji, planowanie budzetu podrozy, budzet imprez turystycznych, indywidualne doradztwo turystyczne, indywidualne planowanie podrozy
NAJLEPSZE OFERTY TURYSTYCZNE (1)
KIEDY CZAS TO PIENIĄDZ

"Po co komu infobroker turystyczny"
Rozmowa z osobistym doradcą turystycznym i niezależnym infobrokerem Januszem Żurkiem
Pełna wersja wywiadu, którego fragment ukazał się w piśmie „Nasza piękna Polska” (10/2009)

Usługa infobrokerska to oferta dla tych, którzy nie mają czasu na samodzielne poszukiwanie informacji i dobrych ofert turystycznych, nie wiedzą gdzie ich szukać lub dotychczasowe żmudne poszukiwania zakończyły się niepowodzeniem lub niepełnym sukcesem.

Cóż to za dziwny zawód Pan uprawia i na czym on polega?
Jestem infobrokerem turystycznym. W uproszczeniu: to sprzedawca informacji turystycznych oraz danych potrzebnych m.in. do zaplanowania, organizacji i realizacji podróży czy wyjazdu.

A nieco szerzej?
Profesjonalnie zajmuję się wyszukiwaniem na zlecenie, analizą i dostarczeniem informacji, danych i ofert turystycznych potrzebnych ludziom, firmom i instytucjom. Żeby już na początku wyjaśnić ewentualne nieporozumienia: nie sprzedają ofert turystycznych w takim rozumieniu jak to robi biuro podróży czy agent turystyczny oferujący gotowe produkty (np. tygodniowy pobyt w Egipcie w 4-gwiazdkowym hotelu z przelotem samolotem).

Jak wyszukuję, sprawdzam i sprzedają informacje podobnie jak to robi np. dziennikarz. W odróżnieniu jednak od dziennikarza przygotowuję informacji dla pojedynczej osoby lub firmy i to mój zleceniodawca mniej lub bardziej dokładnie określa, czego szuka i na kiedy takich informacji potrzebuje. Natomiast za podróż czy oferty turystyczne, które są potrzebne do realizacji podróży płaci samodzielnie mój klient.

Jeśli trzeba zarezerwować hotel czy samochód przez Internet jestem także w stanie w tym pomóc asystując i instruując jak to zrobić. Wszak najtrudniejszy jest pierwszy raz.

A na przykład? Jakieś konkretne zlecenie?
Proszę bardzo: hotel w Paryżu na 5 dni, pokój 2-osobowy z łazienką nie może być droższy jak 80 euro, w cenie powinno być śniadanie. Hotel ma być zlokalizowany w dzielnicy Montmartre lub jak najbliżej niej. Nie dalej jak kilkaset metrów powinna być najbliższa stacja metra.

Albo: wyjazd do Eurodisneylandu dla 4-osobowej rodziny. Określony nieprzekraczalny budżet, który ma uwzględniać koszty dojazdu własnym samochodem, noclegi, wyżywienie oraz bilety wstępu. Zleceniodawca zainteresowany jest możliwością samodzielnej rezerwacji noclegów i biletów przez Internet

Praca nad zleceniem zajmuje od kilkudziesięciu minut (niektóre możliwe na poczekaniu w trakcie konsultacji) do kilkunastu dni. Te najdłuższe dotyczą podróży obejmujących wiele elementów, zawierają często kompletny plan od rezerwacji po realizację (noclegi, wyżywienie, przejazdy, atrakcje turystyczne). Pokazuję także jak planować budżet podróży, by wakacje nas nie zrujnowały.

Wyręczam lub pomagam także tym, którzy chcą znaleźć najlepszą gotową ofertę turystyczną biura podróży gdzie jest najlepszy stosunek ceny do oferowanego programu. Rosnącym zainteresowaniem cieszy się także wyszukiwanie najlepszych cen w określonych hotelach.

Niestety nie wszyscy o tym wiedzą, że w zależności od tego, gdzie rezerwuje się hotel cena za dobę w tym samym obiekcie może różnić się od kilku do nawet 100 euro. Innymi słowy pomagam zaoszczędzić niektórym osobom setki euro za niewielką część z tego, co stanowi moją prowizję za usługę.

Co ważne w wielu przypadkach za znalezione przez mnie oferty turystyczne (np. hotele) nie trzeba płacić do momentu wyjazdu. Rezygnacja z wyjazdu w ostatniej chwili z powodów losowych w większości przypadków nic nie kosztuje lub można ją samemu przesunąć. Dowolny może być czas wyjazdu, jego długość.

Trzeba także wiedzieć, że na cenę mojej usługi nie ma wpływu to, czy ktoś chce nocować w pięciogwiazdkowym hotelu czy na kempingu. Ważne są kryteria, które musi spełniać poszukiwana oferta, co przekłada się na czas i koszty poszukiwania i weryfikacji informacji. Poza tym, że staram się znaleźć informacje i oferty jak najbardziej dopasowane do budżetu i oczekiwań zleceniodawcy to staram się by były maksymalnie bezpieczne i sprawdzone. A wpływa to także na cenę usługi.

Więcej o wyszukiwaniu informacji i ofert turystycznych w firmowych serwisach internetowych:
Podróże zagraniczne: organizacja, doradztwo - http://www.info-podroze.pl/
Podróże w Polsce i do Polski: organizacja, doradztwo - http://www.visitinpoland.eu/
Informacje o usługach infobrokerskich także w serwisie: http://www.jzurek.com/

***
Słowa kluczowe: wyszukiwanie ofert turystycznych na zlecenie, indywidualne planowanie podrozy zagranicznych, planowanie podrozy na zlecenie, sprawdzanie ofert turystycznych, analiza ofert turystycznych, wyszukiwarka ofert turystycznych, osobiste doradztwo turystyczne, jak szukac dobrych ofert turystycznych, poszukiwanie najlepszych ofert turystycznych, pomysly na organizacje ciekawych podrozy
niedziela, 22 lutego 2009
IMPREZY ADVENTURE, DOSTAWCY ADRENALINY (5)

Trudno się dziwić, że imprezy, których celem jest wyzwolenie dodatkowej dawki adrenaliny mogą ją wywołać także z powodu cen. Jednak ze względu na swoją specyfikę nie mogą to być imprezy tanie.

.

Przykłady:
- wypożyczenie quada na dobę - ok. 500 zł
- psie zaprzęgi, skutery śnieżne – 300 zł/godz.
- komplet do paintballa dla 1-osoby z setką kulek - 30-50 zł.
- dmuchane pole do paintballa - ok. 1000 zł dziennie
- walki sumo w specjalnych kombinezonach – 1800 zł za imprezę.
- wynajęcie samochodu terenowego – 1-5 tys. zł za dobę.
- wynajęcie transportera gąsienicowego - 5500 zł dziennie.
- zorbing – 3 tys. zł dziennie
- skok na linie z 90 metrów z dźwigu - 8 tys. zł za imprezę.
- lot balonem – 3500 zł dziennie

Do tego oczywiście należy doliczyć koszty obsługi technicznej imprezy.

.

Cena kilkugodzinnej imprezy dla grupy 30-50-osobowej to koszt od ok. 300 zł/osobę, choć można zlecić zorganizowanie jednej konkurencji – wtedy ceny zaczynają się od 50 zł za osobę. Ale są wreszcie tacy, których 1-dniowy budżet imprezy adventure na osobę to ok. 1000 zł (z noclegiem i wyżywieniem).

.

Małe 10-osobowe grupy mogą skorzystać z safari weekendów na quadach. Pokonując w terenie 80 kilometrów. Bez noclegów i wyżywienia to koszt ok. 1500 zł/osobę

Za podobne pieniądze zwolennicy większej dawki adrenaliny może wybiorą 4-godzinną wyprawę potokami górskimi wypełnionymi kamieniami, połamanymi drzewami, gdzie trzeba budować mosty i trawersy oraz używać wyciągarek.

.

Na koniec warto pamiętać, że im większa grupa uczestników, tym niższy koszt w przeliczeniu na osobę.

.

Szukasz organizatora imprezy firmowej? Zamów raport na temat ofert dostępnych na rynku.

.

Slowa kluczowe: jak organizowac imprezy firmowe, jak organizowac imprezy adventure, pomysly na organizacje imprez firmowych, pomysly na organizacje imprez adventure, jak znalezc namiary na organizatorow imprez firmowych, gdzie znalezc baze organizatorow imprez firmowych, gdzie znalezc baze organizatorow imprez adventure

16:37, janusz.zurek , Polska
Link Dodaj komentarz »
piątek, 20 lutego 2009
KRACH W TURYSTYCE 2009, CZARNE SCENARIUSZE
Ten rok może być najgorszym od kilkunastu lat w rozwijającej się polskiej turystyce. To efekt recesji, wzrastającego bezrobocie, gwałtownego spadku kursu złotego. Czy czeka nas kataklizm trudny do wyobrażenia w tej branży?

.

Trzeba pamiętać, że turystyka i wakacje to nie są wydatki pierwszej potrzeby. W domowych budżetach, kiedy pojawia się widmo bezrobocia, braku pieniędzy i konieczności oszczędzania za wszelką cenę – będzie to pierwsza pozycja przy cięciu kosztów. Tym bardziej, że wakacje to jednorazowy niemały wydatek. Nie jadąc na 2-tygodniowe wakacje można zaoszczędzić na minimum 1-2 miesiące przeżycia.

.

Ci, którym może grozić utrata pracy zrezygnują z wakacji choćby po to, by mieć odłożonego trochę grosza na trudniejsze czasy.

.

Jeśli sprawdzi się prognoza, że w najbliższych miesiącach straci w Polsce pracę 500 lub więcej tysięcy osób oznaczać to będzie cięcia w budżetach domowych na turystykę „do zera”. Dla właścicieli obiektów noclegowych, organizatorów imprez minimum to z kolei 20-30% spadek zakładanych przychodów.

.\

Osoby, które kupiły wakacje zagraniczne w ofertach first minute będą miały trudny orzech do zgryzienia. Dlaczego? Trudno będzie się z wyjazdu wycofać, a na kieszonkowe  - z powodu znacznie wyższych kursów euro/dolara – należałoby zabrać o jedną trzecią gotówki więcej niż można było sądzić jeszcze kilka miesięcy temu. Zakładając oczywiście utrzymanie zakładanego poziomu wypoczynku.

.

Organizatorzy imprez firmowych i adventure będą musieli szukać alternatywnych form zarabiania z uwagi na to, że większość firm zrezygnuje w tym roku z wydatków na rekreację i integrację pracowników.

.

Większość tych, którzy snuli plany tańszych letnich wakacji zrezygnuje całkowicie z wyjazdu. Przede wszystkim uderzy to we właścicieli tanich kwater na wybrzeżu, w górach i Mazurach.

.

Banki, które jeszcze w ubiegłym roku miały letnie żniwa na wakacyjnych pożyczkach stracą pokaźną część klientów (bo Ci zostaną w domach).

.

Osoba o wysokich i bardzo wysokich dochodach najprawdopodobniej nie zrezygnują z wakacji. Trzeba jednak pamiętać, że to zdecydowana mniejszość klientów.

.

Wydatki na reklamę w mediach już spadły 10-20%. Jak będzie sens wydawania pieniędzy na kolejne reklamy imprez i obiektów turystycznych skoro marne będą szanse przyciągnięcia potencjalnych klientów już zaciskających pasa.

.

Jeśli biura podróży nie znajdą kompletów chętnych na swoje imprezy gwarantujących opłacalność organizacji wyjazdów (a będzie to bardzo trudne) w lecie (na wiosnę?) może nas czekać fala bankructw touroperatorów i ich agentów.

.

Czy biura podróży zostaną zmuszone do obniżenia katalogowych cen imprez tylko z tego powodu, by impreza doszła do skutku? Przecież niektóre gwarantowały klientom kupującym oferty first minute, że dają mim najniższą cenę.

.

Czy pojawią się oferty typu: "zabierz na wakacje swoich przyjaciół dostaniesz rabat 200 zł" albo "kup naszą imprezę, to za rok damy Ci 30% rabatu".

.

Wypada tylko mieć nadzieję, że opisane scenariusze nie sprawdzą się lub jeśli już - to w minimalnym stopniu.

.

Słowa kluczowe: kryzys w turystyce, tragiczny rok w turystyce 2009, jak szukac klientow w turystyce w czasie recesji,

12:15, janusz.zurek , Polska
Link Dodaj komentarz »
IMPREZY ADVENTURE, DOSTAWCY ADRENALINY (4)
Wyszukiwanie hoteli na świecie, pomoc w rezerwacjiPraktycznie każdy organizator imprez firmowych/integracyjnych wymieni takie korzyści adventure jak: sprawdzenie umiejętności współpracy w grupie, zdolność działań pod presją, radzenie sobie ze stresem. W podtekście jest jednak większe związanie pracownika z pracodawcą płacącym za zabawę z dawką adrenaliny, budowanie zaufania do niego, poprawa postrzegania firmy wśród pracowników i pokazanie im jak bardzo docenia się ich dotychczasową pracę, przy okazji zachęcając do jeszcze większego wysiłku.

.

Scanariusze

Oferta turystyki aktywnej obejmuje propozycje na każdą porę roku, dnia i nocy. Zajęcia,  zabawy i konkurencje mogą się odbywać pod wodą, na wodzie, ziemi i w powietrzu.

.

Wybrane przykłady konkurencji i imprez adventure:

Rajdy i przejażdżki samochodami terenowymi (off-road). To trasy o różnym stopniu trudności pokonywane samochodami w kilkuosobowych grupach, gdzie zmienia się kierowca. Już nie tylko w naszych Bieszczadach czy Beskidzie Niskim. Ale są także wyjazdy na bezdroża Serbii, Słowacji czy Bułgarii.

.

Paintball i strzelnice. Rozgrywki paintballowi to strzelanie do siebie kulkami z farbą z pistoletów pneumatycznych. Gracze (drużyny) wyposażeni są dodatkowo w specjalne kombinezony z maskami. Zawody rozgrywają się w naturalnym ogrodzonym terenie (las, zagajniki) lub w sztucznym terenie, gdzie przeszkodami są nadmuchiwane konstrukcje.

.

Zawody strzeleckie są także bardzo popularne. Strzela się w zasadzie wszystkim i z wszystkiego: łuki, kusze, wiatrówki, toporki, gwiazdki ninja (shuriken). Za cel służą tarcze, sylwetki i ruchome cele.

.

Zabawy linowe. Organizatorzy proponują zarówno wspinaczkę po ściankach sztucznych, jak i naturalnych. Są także zjazdy na linie o długości kilkudziesięciu metrów rozpiętej nad rzeką, wąwozem, przepaścią zwane tyrolką. Jeśli ktoś nie chce zjeżdżać tylko pokonać odległość między dwoma obiektami siłą własnych mięśni może skorzystać z mostów linowych.

.

Inne podobne konkurencje w bardziej ekstremalnych warunkach to przeprawy przez rzekę, bagno lub penetracja jaskiń.

.

Zorbing. To zabawa polegająca na umieszczeniu zawodników w dużej przezroczystej kuli o średnicy 3,5 metra. Zawodnicy mogą ją sami rozpędzać naśladując ruchy chomika. Kula może być także toczona przez zawodników z drużyny na torze przeszkód. Podobno najprzyjemniejsze może być turlanie z górki kończące się wodowaniem.

.

Dla dzieciaków. Propozycje obejmuję biegi na orientację (także nocne), elementy technik przetrwania, kamuflażu, poruszania się w dziewiczym terenie.

.

Więcej adrenaliny. Dla bardziej odważnych grup organizatorzy mają propozycje tandemowych skoków spadochronowych, lotów szybowcem, poduszkowcem lub motolotnią.

.

Wiele imprez ma dodatkowa oprawę, gdzie uczestnicy są widzami, np. pokazy walk rycerskich, tańców, pokazy ogniowe i pirotechniczne.

.

Można by sądzić, że imprezy adventure to tylko propozycje na wiosnę, lato lub jesień. Nic bardziej mylnego. Ośnieżone góry, zamarznięte jeziora to także doskonałe miejsca na organizację tego typu imprez. Pomysłów jest co najmniej kilka: skutery śnieżne, psie zaprzęgi, bojery, iceboard (windsurfing na ludzie), snowkiting (ciągnięcie przez latawiec na desce lub nartach), curling (przesuwanie granitowych kamieni po ludzie jak najbliżej środka wyznaczonego koła).

.

Szukasz namiarów na organizatorów imprez adventure? Zamów raport na temat firm adventure aktywnych na rynku.

.

Slowa kluczowe: organizacja imprez firmowych, organizacja imprez adventure, pomysly na imprezy firmowe, pomysly na imprezy adventure, namiary na organizatorow imprez firmowych, baza organizatorow imprez firmowych, baza organizatorow imprez adventure
10:01, janusz.zurek , Polska
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 17 lutego 2009
IMPREZY ADVENTURE, DOSTAWCY ADRENALINY (3)

Standardowa realizacja imprezy adventure przebiega według podobnego scenariusza.

.

Zaczyna się od pierwszego kontaktu telefonicznego lub mailowego. Ustalane są potrzeby i oczekiwania. Organizator prezentuje gotowe scenariusze lub modyfikuje te realizowane do tej pory uwzględniając pomysły potencjalnego klienta. Efektem tego jest pierwsza kalkulacja cenowa, często poparta opisami wcześniej zrealizowanych pomysłów.

.

Możliwy jest także rekonesans w terenie, gdzie ma się odbyć impreza. Można wtedy zobaczyć czekające nas atrakcje (pojazdy, zaplecze do gier i zabaw) i wykorzystywane w trakcie imprezy urządzenia. Jeśli jest taka potrzeba scenariusz jest ostatecznie modyfikowany.

.

Dalej podpisywana jest umowa i wpłacana zaliczka (ok. połowa wartości całej imprezy). Zasady płatności, odpowiedzialności stron umowy są praktycznie identyczne jak przy wyjeździe na egipską plażę z biurem podróży.

.

Potem organizator rozpoczyna przygotowania do realizacji: może zarezerwować noclegi i wyżywienie, ubezpiecza uczestników, przygotowuje i dostarcza na miejsce środki transportu oraz pozostałe akcesoria. Na miejscu czekają instruktorzy, którzy poza wyjaśnieniami i towarzyszeniu uczestnikom czuwają także nad bezpieczeństwem rozemocjonowanego towarzystwa.

.

Po zrealizowanej imprezie można liczyć na zdjęcia lub film oraz…. niemałą fakturę.

.

W tzw. wysokim sezonie (wiosna, jesień) rozsądny termin przygotowania imprezy od pierwszego kontaktu z klientem to ok. 2 miesiące.

.

Szukasz namiarów na organizatorów imprez adventure? Zamów raport na temat firm adventure aktywnych na rynku.

.

***

Slowa kluczowe: organizacja imprez firmowych, organizacja imprez adventure, pomysly na imprezy firmowe, pomysly na imprezy adventure, namiary na organizatorow imprez firmowych, baza organizatorow imprez firmowych, baza organizatorow imprez adventure, jak znalezc organizatorow eventow, jak szukac organizatorow imprez firmowych
10:10, janusz.zurek , Polska
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 15 lutego 2009
IMPREZY ADVENTURE, DOSTAWCY ADRENALINY (2)

Organizatorów aktywnego wypoczynku (adventure) można znaleźć w Internecie wpisując w wyszukiwarce np. adventure, imprezy firmowe, imprezy integracyjne. Ich podstawowym klient to firmy organizujące swoje coroczne spotkania firmowe i imprezy integracyjne dla pracowników.

.

Trudno się temu dziwić. Wszak coraz więcej firm nie oszczędza na „integracji” pracowników ze sobą, a co za tym idzie chce ich bardziej do siebie przywiązać.

.

Zdarzają się imprezy i oferty dla osób indywidualnych, ale są to pojedyncze konkurencje, przede wszystkim paintball lub inne zawody strzeleckie. W takim przypadku musi być jednak grupa licząca co najmniej 10 osób.

.

Ze względów ekonomicznych i technicznych najbardziej opłacalne są większe imprezy firmowe, bo wtedy organizator może zaproponować po kilka różnych konkurencji.

.

Osoby, które chciałyby zaliczyć dawkę większych emocji same lub w gronie rodzinnym najczęściej odwiedzają parki linowe, których coraz więcej powstaje. Tu za 20-50 zł można liczyć na 1-2 godziny przeżyć nad ziemią. Ci, którzy spędzają wakacje nad morzem czy jeziorami znają zapewne takie dyscypliny jak jazda na bananie lub dętce ciągniętymi przez motorówkę, czy narty wodne.

.

Slowa kluczowe: namiary na organizatorow imprez firmowych, namiary na organizatorow imprez adventure, pomysly na imprezy firmowe, pomysly na imprezy adventure, baza organizatorow imprez firmowych, baza organizatorow imprez adventure, imprezy integracyjne, organizacja imprez integracyjnych, organizatorzy imprez biznesowych, profesjonalne imprezy firmowe, organizatorzy eventow, organizatorzy imprez incentive, organizatorzy imprez plenerowych
11:23, janusz.zurek , Polska
Link Dodaj komentarz »
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 7
| < Sierpień 2016 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31